Blogg

Visste du at kvinner har gavekort øverst på ønskelisten?

Husk å markedsføre dine gavekort, så kundene kjøper hos akkurat deg. Her får du et par tips!

Les mer

Slik utnytter du ditt vindu best mulig

Vinduer kan tiltrekke eller avskrekke kunder for å komme inn, og er du en av de heldige salongene som har et vindu: da har du en unik markedsplass, som du kan utnytte til det fulle!

Les mer

Planlegg Black Friday allerede nå!

I november er det Black Friday, og her finner du en god metode for å tiltrekke deg helt nye kunder til salongen – og få fullt utbytte av den populære handledagen!

Les mer

Lei av den store plastposen med bilag?

Vi vil at du skal slippe bilagsposen, de tjukke permene, alt ekstraarbeidet... og gir deg et regnskap der alt går automatisk! Bytt til regnskap i Fixit, og opplev en enklere hverdag.

Les mer

Hvordan rengjøre PC og bankterminal

Mange kunder tar på bankterminalen, og den bør rengjøres hyppig. I tillegg er kanskje skjermen i salongen full av fingermerker og støv? Vi har den beste og rimeligste måten å rengjøre på!

Les mer

Bør jeg sende nyhetsbrev til kundene mine?

Det raske svaret er JA! E-post er en av de billigste formene for markedsføring, og er i tillegg en av de mest lønnsomme metodene. Her leser du hvorfor!

Les mer

Få tusenvis av visninger med Instagram Reels!

Ikke helt komfortabel med å slenge deg på TikTok? Ikke tenk på det – Instagram Reels er en lignende funksjon, som lar deg nå ut til en stor målgruppe!

Les mer

Facebook-gruppene du bør være medlem av!

Én god anmeldelse i en Facebook-gruppe kan fylle timeboken din på sekunder, og gi deg flere nye kunder. Her er gruppene du bør sjekke ut hvis du er en del av skjønnhetsbransjen.

Les mer

Bruk Instagram for å ta imot bookinger!

Engasjement på Instagram er perfekt for å skape mer synlighet. Få kundene til å sende deg privat melding for å booke sin neste time – eller engasjere seg i det du tilbyr.

Les mer

5 gode grunner til hvorfor salongen må være på sosiale medier

Er du kanskje en av dem som tenker at sosiale medier ikke er verdt tiden? Eller kanskje du tenker at salongen ikke vil få økt omsetning kun ved digital synlighet? Da må du fortsette å lese!

Les mer

Dårlige anmeldelser – når skal du svare og ikke?

I en verden hvor vi er mer og mer opptatt av kvalitet er det flere som sjekker anmeldelser når de skal booke tjenester. Hvordan du håndterer anmeldelsene du får både positive og negative kan ha mye å si for totalbildet av hvordan din salong eller bedrift oppfattes av potensielle nye kunder!

Les mer

Slik får du trofaste kunder med flest mulig GDPR-samtykker!

Personvernregler under GDPR krever at du må ha tillatelse til å ta kontakt direkte med dine kunder gjennom SMS eller e-post. Vi gir deg anbefalinger og tips for å få flere samtykker fra både eksisterende og nye kunder!

Les mer

Hvordan nå kundene dine gjennom Facebook, del 1

For å bli best på Facebook, må du starte med å sette deg et mål for hva du vil oppnå!

Les mer

Hvordan oppnå salg på Facebook, del 2

De fleste ser på Facebook som et morsomt sosialt sted hvor man kan chatte med venner, se bilder og videoer og ikke minst fordrive tid. Men for deg kan Facebook være en super god arena for å drive med salg, så lenge du gjør det på rett måte!

Les mer

Hvordan gjøre Facebook siden din personlig og effektiv, del 3

I del 3 av "Hvordan nå kundene dine på Facebook" lærer du mer om hvordan du gjennom å gjøre Facebook siden din personlig kan treffe kundene dine i sosiale medier og hvordan du samtidig kan få en tettere relasjon til kundene!

Les mer

Markedsfør Facebook siden din, del 4

Nå som du har laget deg en Facebook side for salongen din er det på tide å begynne med markedsføring av den! Vi gir deg enkle tips til hvordan både du selv markedsfører og hvordan salongen og de ansatte kan være en god drahjelp på veien til suksess!

Les mer

Bilder av de ansatte kan gi deg økt booking

Du scroller gjennom de ansatte når du skal finne ledig time, og enkelte personer har ikke bilde over navnet sitt. Det føles litt tryggere å velge personen med bilde, ikke sant? Vi gir deg tre gode grunner til hvorfor du bør ha bilde av de ansatte i appen og på nettsiden!

Les mer
NYHET!

Vi lanserer Fixit.no-gavekortet!

Målet med gavekortet er å gi salonger med Fixit flere og nye kunder, og konkurrere mot sentergavekort og andre universelle gavekort. I tillegg er gavekortet et bedre betalingsmiddel for salongen enn vanlig kortbetaling!

Les mer
NYHET!
Markedsføring

Fire gode grunner til å bruke Instagram i salongen

Det er en travel hverdag, og mellom kunder, behandlinger og annet administrativt arbeid kan det være vanskelig å prioritere tid til sosiale medier. Vi gir deg noen gode grunner til hvorfor du bør sette av et kvarter til sosiale medier hver dag, og hvordan Instagram kan skaffe deg en større kundesirkel!

Les mer
Markedsføring
suksesshistorie

Gjør suksess med barbersalong-konsept

Det er lite som minner om en barbersalong utenfor Storgata 27 i Oslo. Det henger riktignok et gammelt neonskilt på veggen der det står «PelsPels», men ringer du på en anonym dørklokke, går opp en trapp og inn en dør, er det som å komme inn i en annen tid.

Les mer
suksesshistorie
Sosiale medier

Hvordan du lager en fengende Instagram-bio

Instagrammen din er endelig oppe og går, du har opprettet et brukernavn som gjør det enkelt å finne deg og du har lagt inn lenke til din booking-side. Hva skriver du egentlig i bio-en din, og hvordan får du den til å skille seg ut?

Les mer
Sosiale medier
Konsept

Hva er egentlig en grønn frisør?

Lurer du på hva en grønn frisør er? Da bør ta en tur innom frisørkjeden Floke. Der er du helt grønn fra du går inn i salongen til du går ut igjen!

Les mer
Konsept
PRODUKTER

LERPOLD: ny Premium leverandør!

Vi er superstolt av å lansere Lerpold som ny Premium leverandør i vår Fixit Produktkatalog. Det betyr at salonger som bruker Fixit får 5% teknologirabatt på alle Lerpold-bestillinger!

Les mer
PRODUKTER