Gjør et ryddig førsteinntrykk med gode bilder av de ansatte. En profesjonell presentasjon kan være avgjørende for om kunden bestiller en time i salongen. Her er noen gode råd.
Les merKerabox Påfyll er spesialister innen skjønnhetsbransjen og perfekt for deg som jakter drømmehåret! Deres rene produkter vil gjøre håret både sunt og glansfullt, og de har markedets raskeste behandlingstid på keratinbehandling!
Les merICON er en norsk, ledende, kunnskapsrik og bærekraftig totalleverandør ut mot frisør- og velværebransjen. De har 22 merker innen hårpleie, hårfarge, makeup og hudpleie, og leverer alt av inventar og møbler til salonger.
Les merIkke helt komfortabel med å slenge deg på TikTok? Ikke tenk på det – Instagram Reels er en lignende funksjon, som lar deg nå ut til en stor målgruppe! Instagram har satset stort på video, det er derfor stor sannsynlighet for at du når flere ved å publisere reels.
Les merNå kan du legge til en handlingsknapp på siden din som går direkte til timebestilling. I tillegg har Facebook en ny sideopplevelsesom lar deg samhandle med følgerne dine på en helt ny måte. Vi viser deg i vår steg-for-steg guide.
Slik gjør du detGavekort er verdens enkleste og fineste gave å ha i salongen og det perfekte servicetilbudet til å skape økt lojalitet og salg. Men det må markedsføres for å fange kundens oppmerksomhet både i og utenfor salongen.
Les hvordan herÅ elske jobben sin og ha en lidenskap for yrket er alltid et godt utgangspunkt. I tillegg er det viktig å bygge et godt team der ansatte er opptatt av faglig utvikling og forretningsdrift, og som deler erfaringer og gjør hverandre gode. Mange salonger finner det vanskelig å finne tid til dette. Her er noen råd til hvordan din salong kan styrke samhold og presentasjoner blant ansatte.
Les merNetthandel står nå for all vekst i varehandel i Norge, mens de fysiske butikkene opplever en nedgang. Se hvordan din salong kan oppfylle drømmer om egen nettbutikk med kampanjer og flotte tilbud til kundene dine, som er synlig mellom salongbesøkene.
Les merØnsker du flere kunder til din salong, ansatte som er motiverte til å jobbe effektivt og muligheten til å investere i det beste utstyret? Med noen enkle grep, kan du skape en trygg og lønnsom arbeidsplass med de beste fagfolkene.
Les merFinn ut hvordan du og din salong kan øke lønnsomheten og tenke smart. Her får du konkrete tips til smarte kostnadskutt og bedre likviditet for din salong.
Les merVi trenger nok penger til å kunne betale regningene våre og til å betale lønn for våre ansatte. Og målet for de fleste som starter en salong er vel å sitte igjen med noe overskudd som de skal kunne ta ut som utbytte på et eller annet tidspunkt. Med noen enkle grep, kan du skape en trygg og lønnsom arbeidsplass med de beste fagfolkene. Få tips på hvordan din salong kan få god kontroll og styring over likviditeten.
Les merDet viktigste for en salong er å beholde faste kunder, og konstant tiltrekke seg nye. Hvis det er stille i salongen og de nye kundene nøler med å komme, så gir vi deg en supermetode du kan benytte deg av for å virkelig fylle timeboken!
Les merProduktsalg er en god måte å øke omsetningen per time, men det viktigste er at dine ansatte er motivert og giret på å anbefale kundene sine produkter. Her er hvordan du kan motivere og inspirere til økt produktsalg!
Les merEr du opptatt av bærekraft, tenker miljøbevisst og liker kortreiste produkter? La oss da få presentere Maria Nila! Et svenskprodusert kvalitetsprodukt for hår og hud designet for det nordiske marked, nå tilgjengelig i produktkatalogen.
Les merDet har blitt roligere i salongene etter nye tiltak, og nå er det viktig å få kundene tilbake på besøk. Vi har funnet tre salonger som har kjørt effektive kampanjer – kanskje du kan hente litt inspirasjon fra dem?
Les merTradisjonen tro, den andre søndag i november feirer vi FARSDAG! Tradisjonelt sett feirer vi gjerne dette med en liten gave eller oppmerksomhet til far– og for dere som driver salong vil et gavekort til behandling eller produkt kunne dekke dette!
Les merDen 25. november er det Black Friday, og her finner du en god metode for å tiltrekke deg helt nye kunder til salongen – og få fullt utbytte av den populære handledagen!
Les merHusk å markedsføre dine gavekort, så kundene kjøper hos akkurat deg. Her får du et par tips!
Les merVinduer kan tiltrekke eller avskrekke kunder for å komme inn, og er du en av de heldige salongene som har et vindu: da har du en unik markedsplass, som du kan utnytte til det fulle!
Les merDet raske svaret er JA! E-post er en av de billigste formene for markedsføring, og er i tillegg en av de mest lønnsomme metodene. Her leser du hvorfor!
Les merTveit Regnskap har utarbeidet en bransjerapport for 2. tertial 2021, som tar for seg nøkkeltall og hvilke økonomiske effekter nedstegningen og pandemien har hatt på norske frisør- og velværesalonger. Ta en titt og sammenlign hvordan din salong har utviklet seg mot bransjen.
Les merEngasjement på Instagram er perfekt for å skape mer synlighet. Få kundene til å sende deg privat melding for å booke sin neste time – eller engasjere seg i det du tilbyr.
Les merEr du kanskje en av dem som tenker at sosiale medier ikke er verdt tiden? Eller kanskje du tenker at salongen ikke vil få økt omsetning kun ved digital synlighet? Da må du fortsette å lese!
Les merI en verden hvor vi er mer og mer opptatt av kvalitet er det flere som sjekker anmeldelser når de skal booke tjenester. Hvordan du håndterer anmeldelsene du får både positive og negative kan ha mye å si for totalbildet av hvordan din salong eller bedrift oppfattes av potensielle nye kunder!
Les merPersonvernregler under GDPR krever at du må ha tillatelse til å ta kontakt direkte med dine kunder gjennom SMS eller e-post. Vi gir deg anbefalinger og tips for å få flere samtykker fra både eksisterende og nye kunder!
Les merFor å bli best på Facebook, må du starte med å sette deg et mål for hva du vil oppnå!
Les merDe fleste ser på Facebook som et morsomt sosialt sted hvor man kan chatte med venner, se bilder og videoer og ikke minst fordrive tid. Men for deg kan Facebook være en super god arena for å drive med salg, så lenge du gjør det på rett måte!
Les merI del 3 av "Hvordan nå kundene dine på Facebook" lærer du mer om hvordan du gjennom å gjøre Facebook siden din personlig kan treffe kundene dine i sosiale medier og hvordan du samtidig kan få en tettere relasjon til kundene!
Les merNå som du har laget deg en Facebook side for salongen din er det på tide å begynne med markedsføring av den! Vi gir deg enkle tips til hvordan både du selv markedsfører og hvordan salongen og de ansatte kan være en god drahjelp på veien til suksess!
Les merDu scroller gjennom de ansatte når du skal finne ledig time, og enkelte personer har ikke bilde over navnet sitt. Det føles litt tryggere å velge personen med bilde, ikke sant? Vi gir deg tre gode grunner til hvorfor du bør ha bilde av de ansatte i appen og på nettsiden!
Les merDet er en travel hverdag, og mellom kunder, behandlinger og annet administrativt arbeid kan det være vanskelig å prioritere tid til sosiale medier. Vi gir deg noen gode grunner til hvorfor du bør sette av et kvarter til sosiale medier hver dag, og hvordan Instagram kan skaffe deg en større kundesirkel!
Les merInstagrammen din er endelig oppe og går, du har opprettet et brukernavn som gjør det enkelt å finne deg og du har lagt inn lenke til din booking-side. Hva skriver du egentlig i bio-en din, og hvordan får du den til å skille seg ut?
Les merLurer du på hva en grønn frisør er? Da bør ta en tur innom frisørkjeden Floke. Der er du helt grønn fra du går inn i salongen til du går ut igjen!
Les merVi er superstolt av å lansere Lerpold som ny Premium leverandør i vår Fixit Produktkatalog. Det betyr at salonger som bruker Fixit får 5% teknologirabatt på alle Lerpold-bestillinger!
Les mer