Gavekort er verdens enkleste og fineste gave å ha i salongen, men det må markedsføres for å fange kundens oppmerksomhet. En delikat presentasjon i salongen, presentert sammen med et fint argument kan bidra til å overvinne en usikker kunde. Et gavekort er gaven som alltid lykkes og her er noen gode råd for hvordan du kan øke salget i din salong med gavekort!
Tekst: Cecilie Hagelin Nybø
Viktigst av alt: Ha gavekort synlig i salongen året rundt, ikke kun til jul. Og gjør det attraktivt for kunden ved å presentere fine måter for innpakning. Variasjon, som ved å følge årstidene, gjør at kunden oppdager produktet på «nytt». Gi kunden en fin påminnelse ved å presenter gavekortene gjennom fine bordkort og plakater rundt i salongen. Ønske du ekstra eksponering: presenter gavekort med et lite klistremerke på speilet! Tips: Husk at vi er vant til å betale for innpakning, akkurat som vi gjør i blomsterbutikken.
“Jeg snakker en del med kundene om gavekort, og minner de på den muligheten det er å gi en velværebehandling. Alle har så mye ting i vår tid, de fleste har alt de trenger, og da er en behandling utrolig kjekt å få.
Hvilke kanaler har du tilgjengelig for å minne dine kunder på at dere tilbyr gavekort? Hva med å opprettholde trykket på gavekort med å jevnlig gi kundene påminnelser på at nettopp dere tilbyr gavekort? Husk at et salgsbudskap må gjentas flere ganger!
Er fremdeles i tvil på om gavekort er noe for deg? En av våre Fixit-kunder solgte gavekort for en halv million bare en måned!
Les hvordan
Husk å markedsføre dine gavekort, så kundene kjøper hos akkurat deg.
Topp til Tå Velvære har økt omsetningen ved å tilby kundene gavekort.
Produktsalg er en god måte å øke omsetningen per time, men det viktigste er at dine ansatte er motivert og giret på å anbefale kundene sine produkter. Her er hvordan du kan motivere og inspirere til økt produktsalg!