Å gjøre et godt og ryddig førsteinntrykk er viktig og kan være avgjørende for kundens valg. Det er ikke så mye som skal til, men det viktigste er å få det til å se likt ut, selv om vi alle har ulike ansikter og ulik stil. Å finne den røde tråden gjennom alle bildene vil heve profesjonaliteten og presentasjonen av salongens ansatte. Her er gode råd du kan følge og få det til selv på 1-2-3!
Tekst: Cecilie Hagelin Nybø
Finn et egnet, fast sted å ta alle bilder av de ansatte på. Felles bakgrunn som gjenspeiler salongens profil er et godt utgangspunkt og det gir en fin helhet når bildende blir satt opp mot hverandre. Lag deg også en rutine på hvordan du tar bildene. Har du egen fotograf tilgjengelig er det topp. Hvis ikke kan du få gode bilder med enklere midler:
Uttrykk og utsnitt er viktig! Tenk på hvor og hva du skal bruke bildet til. I de fleste tilfeller er er bildet i stående format, men kontroller likevel hvor bildet skal ligge i forkant da det i et fåtall tilfeller krever et liggende format.
“Det kan også være lurt å tenke litt på hvordan håret faller, slik at den ansatte ikke «forsvinner» bak eget hår. Mange vil nok også sminke seg litt for anledningen, og det er jo bare nydelig, men vær forsiktig med sterke farger.
Når du er fornøyd med stegene over, gjenstår kun publisering i ønsket kanal!