Solgte gavekort for en halv million på én måned

Topp til Tå Velvære ligger sentralt plassert på Bryne, og er én av Jærens eldste og største salonger. Til tross for at de har vært i gamet i mange år, er de ikke redd for å fornye seg og prøve nye løsninger. Nå er de én av Fixit-salongene som selger mest gavekort, og det drar de nytte av.

Tekst: Amalie Espedal

– I desember solgte vi gavekort for over en halv million kroner, forteller Gro Ravndal Bruarøy, eier av salongen.  

Rundt juletider og viktige merkedager, som morsdag eller Valentines, eksploderer salget, og gavekort er en stor del av salongens omsetning. Gro tilbyr fysiske gavekort i sin salong, men selger også digitale gavekort på salongens hjemmeside og i appen Fixit Timebestilling. Hun var faktisk en av pådriverne for at Fixit skulle lansere digitale gavekort, og så behovet for å gjøre gavehandelen nettbasert og enkel for sine kunder. I tillegg er gavekortene enkel å markedsføre, lett å selge og en real luksusgave for mottakerne.  

–  Jeg snakker også en del med kundene om gavekort, og minner de på den muligheten det er å gi en velværebehandling. Alle har så mye ting i vår tid, de fleste har alt de trenger, og da er en behandling utrolig kjekt å få, sier Gro. 

«I desember solgte vi gavekort for over en halv million kroner.»

Salonger kan tjene godt på gavekort 

For hudpleiesalonger er gavekort en potensielt enorm inntektskilde. Det krever gode, digitale løsninger, men når det er på plass går salget enkelt, og Topp til Tå Velvære selger over tusen gavekort årlig med Fixits løsning. I tillegg er Gro sine ansatte eksperter på å ivareta gamle kunder og nye gavekort-kunder, og de skaper en avslappende og trygg atmosfære. 

– De ansatte er så utrolig flinke til å knytte kontakt og binde kundene til seg, og kundene vil ofte komme tilbake til samme person og gjerne få samme behandling igjen og igjen, sier Gro.  

Fixits gavekort

I tillegg til den digitale gavekort-løsningen, tilbyr Fixit fine gavekort med salongenes eget design, gaveesker og omslag-

Gir både ansatte og kunder ekstra tid

Og når de ansatte har travle dager, hjelper Fixit salongen å spare tid. Fixit tilbyr egne løsninger for å planlegge de ansattes vakter, gir salongen rabatt på produktkjøp og hjelper til med markedsføring. Men best av alt: kundene kan bestille time enkelt gjennom appen Fixit Timebestilling, eller på Fixits hjemmeside. I appen får kundene enkelt oversikt over alle sine besøk, og de ansatte kan anbefale kundene både produkter og behandlinger gjennom appen. Og de ansatte slipper også å løpe for å ta telefonen.  

– At man slipper å ta telefonen og føre inn de bestillinger som kommer inn, det er gull verdt. Og med digitale gavekort sparer vi også tid, i tillegg til at kunden sparer tid, avslutter Gro. 

Våre løsninger