Alle drømmer om fulle timebøker fra eksisterende og nye kunder. Men for å få dette til må du være synlig i digitale kanaler, gjennomføre målrettet markedsføring og gi personlig anbefalinger mellom salongbesøkene. Her kommer noen tips til hvordan din salong kan øke antall timebestillinger fra nye og eksisterende kunder.
Tekst: Cecilie Hagelin Nybø
Timebestillingssiden må ha god og inspirerende informasjon om de ansatte og behandlingene. Presenter de ansatte med fine portrettbilder i lik stil og lag beskrivelser til hver ansatt. Ta med utdannelse, bakgrunn og spesialiteter. Vis frem salongen med gode stemningsbilder, inne og utenfra. Ha gjerne med personer i motivene. Lag behandlingsmenyen med tydelig navn og gode beskrivelser. Da blir det lettere for kunden å velge riktig behandling.
Se eksempel fra salongDirekte kommunikasjon med kunden er alltid best. Dette gjelder også mellom salongbesøkene dersom kunden ikke har rebooket i salongen. Å få en personlig anbefaling på produkter og behandlinger fra sin frisør eller hudpleier rett på mobilen gir kunden en unik og personlig opplevelse. Les mer om hvordan Ramsvik frisør- og hudpleiesalong gir sine kunder personlig anbefalinger.
Les mer herDu kan også benytte deg av SMS til å invitere kunder inn til salongen. Legg ved en direkte link til salongens timebestilling. En slik melding er en billig og effektiv måte å nå kunden på og få flere kunder over på digital timebestilling. SMS kan kun sendes til kunder som har gitt samtykke. Du velger selv utvalget som skal motta SMS. Eksempel på et utvalg: kunder som har vært i salongen siste år, men ikke bestilt ny time frem i tid. Hør hvordan M&E Frisør får gode resultater med bruk av SMS-kampanjer:
Se intervjue av M&E FrisørEn SMS har begrenset antall tegn om du ønsker å holde deg innenfor 1 SMS pr kunde. Har du med en link i SMS-teksten kan du korte ned lengden med å benytte deg av en URL-shortner som: https://www.shorturl.at/
Med Facebook og Instagram er du synlig der kundene dine er pålogget hver dag. Sosiale medier som Facebook og Instagram er kanaler som gir effektive resultater og er lett å måle. Det gøye er at du bestemmer selv hvilke målgruppe du vil nå, tidsrom for kampanjen og budsjettet du vil benytte. Her kan du gjøre god markedsføring for et ønsket budsjett.
Lag link til timebestilling fra din FacebookSyntes du markedsføring er vanskelig? Vi hjelper deg gjerne med kampanjer og bruk av verktøy for digital markedsføring. Vårt mål er å hjelpe din salong med å fylle timeboken.
Book en presentasjon