Bransjetreff i nydelige Ras Al Khaimah!

Etter to lange år fikk vi endelig luft under vingene igjen. Vi kan ikke beskrive hvor fantastisk det var å kunne ta med våre flotte kunder og gode bransjevenner ut på tur til det store utland igjen. Denne gang gikk turen til Emiratene og Ras Al Khaimah, 22.–28. april 2022, en reise full av nye opplevelser på et fantastisk sted.

Tekst: Cecilie Hagelin Nybø

Sammen på nye eventyr!

Allerede på reisen ned var stemningen høy og vi kunne kjenne på en blanding av spenning, glede over nye opplevelser og forventninger til ny og lærerik input. Med løs prat og god stemning ble det en fin reise helt frem til hotellet hvor alle våre 135 ressurssterke bransjevenner ble ønsket velkommen av Fixit-ansatte.

Med en god flytur bak oss var det ekstra godt å sjekke inn på et elegant 5-stjerners hotell med service og standard av høy kvalitet. Flotte oppdaterte rom, nydelig uteområde, perfekt plassering i rolige omgivelser og egen strandlinje var noe av det som møtte oss på DoubleTree by Hilton Resort & Spa Marjan Island. Med «all-inclusive» på hele Fixit-følget kan vi med stor beskjedenhet si at vi hadde det fint! Dette var virkelig stedet for å senke skuldrene, finne roen og glede seg over samhold med likesinnede og ny input.

Konferansedager

Gjennom fire innholdsrike dager kunne alle våre bransjevenner på konferansen øke sin kompetanse innen Fixit sine tekniske tjenester, produkter, leverandører og ikke minst markedsføring. Alt presentert og fordelt over ulike foredrag, modulkurs, paneldebatt og gjesteopptredener.

Foredrag

Verdien rundt vårt samarbeid med produktleverandører, datakvalitet og nettbutikk var viktige tema sammen med god markedsføring av produkter og kampanjer. Alle som var med oss kunne ta til seg masse godt påfyll, direkte overførbart til salongen, for en bedre og mer effektiv drift!

Paneldebatt

En innholdsrik paneldebatt ble også en arena hvor våre bransjevenner kunne dele erfaring med hverandre og stille spesifikke spørsmål til oss i Fixit, med svar på direkten. Gjennom kunder som gir oss utfordringer strekker vi oss langt for å imøtekomme og utvikle nye løsninger for effektiv salongdrift og markedsføring.

Leverandører

Produktleverandørene er en viktig del av Fixit og derfor var det en stor glede for oss at to av dem ble med oss på turen. Verdifull kunnskap rundt både merkevare og produkter ble presentert av Wella og In Good Hands. Siste dag hadde vi også gleden av å presentere L'Oréal som ny leverandør hos Fixit gjennom et videomøte!

Modulkurs

Med modulkurs kunne man styrke sin kunnskap innen digitale verktøy og effektiv salongdrift. Her fikk hver enkelt gode råd og inspirasjon rundt sin salong og en fordypning av viktige tema, fordelt over tre dager.

Dag 1

• Hent-i-butikk og kampanjeverktøy
  • Workshop rundt ny app
  • Tips & triks for Produktkatalogen

Dag 2

• Slik lager du din perfekte behandlingsmeny
  • Personvern og samtykker til markedsføring
  • Effektivt regnskap

Dag 3

• Tips & triks til Fixit Salongdata
  • Tips & triks til Fixit Online
  • Mål og Resultat

Fridag

Man trenger selvsalgt en fridag innimellom så mange gode dager og faglig påfyll. Den ble brukt til å nyte solen, slappe av og gjøre skikkelige turistaktiviteter. Gjennom ulike utflukter kunne vi nyte storbyen Dubai eller en opplevelsesfylt ørkensafari. Noen tok også en tur på egenhånd. Uansett opplevelser fikk vi alle minner for livet, av ulike slag. Dagen avsluttet vi samlet, med felles middag utendørs og løs prat rundt dagens inntrykk. Dagen bød også på en forlovelse blant våre bransjevenner, noe som varmer våre hjerter stort!

Sosiale kvelder

Mens dagene bød på mye kunnskap, bød kveldene på sosialt samhold og nettverksbygging. Med utendørs bordsetting og stranden som bakteppe kunne vi innta en god middag. Med litt underholdning og noe godt i glasset var stemningen satt for den løse praten og starten på nye bekjentskap. Som en avslutning på hele konferansen ble det også duket for et beach-party. Ny energi ble benyttet til en svingom på parketten, eller i dette tilfellet i sanden. Fixit kunne med stor glede dele ut Fixit Award til seks salonger som utmerker seg i bruk av digitale verktøy for effektiv salongdrift og digital markedsføring. Stolte mottakere reiste seg for å holde sine takketaler og stemningen ble en fin kompott av glede, stolthet, takknemlighet og tilhørighet. Felleskapet ble styrket og gleden og troen på eget yrke fikk et solid påfyll. En fin fin kveld, og vi kunne ikke bedt om en bedre avslutning før vi tok fatt på hjemreisen.

Vi kan trygt oppsummere turen til Ras Al Khaimah som en fantastisk opplevelse fylt med kunnskap, erfaringsdeling og begivenhetsrike kvelder med mye moro og godt samhold.

Alltid sammen

Vi tok oss også til tid å forklare vår pågående innsamlingsaksjon. «Alltid sammen» er et samarbeid med Flyktninghjelpen der vi inviterer salongene til å bli med på en innsamlingsaksjon øremerket humanitært arbeid for mennesker på flukt i Ukraina og nabolandene. Ved å slå på vår gratis donasjonsmodul kan du tilby dine kunder å bidra til Flyktninghjelpen når de bestiller sin neste time. Kunden velger selv om de vil gi et bidrag – ingen forpliktelser, kun solidaritet for mennesker i nød.