Setter av én dag i uken til markedsføring

På Knarvik Hud og Fotpleie Klinikk setter de av en hel dag til markedsføring, gjennom facebook-annonsering og Instagram. De har en tydelig profil med gjennomtenkte fargevalg, som de bruker på sine gavekort, uniformer og farger i salongen.

Tekst: Amalie Espedal

Både butikk og klinikk

Når vi kommer inn i butikken blir vi møtt av en strålende dame som heter Silje, og er butikkleder. Hele første etasje hos Knarvik Hud og Fotpleie Klinikk er nemlig en butikk, hvor kundene kan handle hudpleie, sminke eller velvære-produkter. Her står Silje klar for å finne de produktene som passer perfekt for kunden.

I andre etasje finner vi flere behandlingsrom og en Relax-avdeling. Her treffer vi Elise, som ikke bare er hudterapeut og makeup-artist, men også markedsansvarlig i salongen. Hun jobber aktivt med å lage annonser og være synlig på sosiale medier. Hun prøver å få de ansatte til å vise en litt annen side av seg selv på Instagram, slik at salongen får et ekte og godt bånd til sine kunder. Kundene skal få en følelse av å bli kjent med de ansatte, og møte på et trygt ansikt når de kommer inn til klinikken. 

Egne profilfarger

Klinikken har egne profilfarger, og fargene går igjen både i uniformene, på veggene og i gavekortet de selger. Når du ser på gavekortet skal du forstå at dette er et gavekort som tilhører Knarvik Hud og Fotpleie Klinikk, og vite at her skal man kunne kose seg, slappe av og bare nyte!

For de ansatte er det naturlig å anbefale et gavekort til de som ikke er helt sikker på hva de skal kjøpe. Man kan fritt gi den summen man ønsker, eller en spesifikk behandling. Selve innpakningen har et stort fokus hos klinikken, og de bruker de samme profilfargene i både gavebånd og innpakningspapir. Slik får kundene mye mer enn bare et kort – de får starten på en opplevelse, flott innpakket!